slyther |
Wysłany: Sob 10:51, 27 Maj 2006 Temat postu: |
|
kurde albo w tym co napisal Ogis jest wałek albo ja czegos nie wiem (nie wykluczone ze to tabliczka mnozenia ) bo:
ILOŚĆ | RODZAJ STATKU | METAL w kk | KRYSZTAŁ w kk | DEUTER w kk
-----------------------------------------------------------------------------------------------
1667 | Lekki myśliwiec | 5,001 | 1,667 |
112 | Okret wojenny | 4,480 | 2,240 |
667 | Ciężki myśliwiec | 4,002 | 2,668 |
247 | Krążownik | 4,940 | 1,729 | 0,494
1667 | Mały transporter | 3,334 | 3,334 |
556 | Duży transporter | 3,336 | 3,336 |
417 | Recykler | 4,170 | 2,502 | 0,834
89 | Bombowiec | 4,450 | 2,225 | 1,335
61 | Niszczyciel | 3,660 | 3,050 | 0,915
6667 | Sonda szpiegowska | | 6,667 |
1 | Gwiazda śmierci | 5,000 | 4,000 | 1,000 <-27%
223 | Statek kolonizacyjny | 2,230 | 4,460 | 2,230
3334 | Satelita słoneczna | | 6,668 | 1,667 |
|
OGIS |
Wysłany: Sob 7:25, 27 Maj 2006 Temat postu: Próby moonowe |
|
Generalnie - jezeli ktos ma wam zrobic próbe ksiezycową, to tylko z 20% szansą. Wtedy szansa zdobycia ksiezyca nie tylko jest najwieksza, ale powstaly ksiezyc bedzie równiez wiekszy (>8000km)...
§6 Pushowanie*
Definicja/ Zakaz
Pushowanie oznacza zaopatrywanie innego konta w surowce bez konkretnego powodu. Jest to dozwolone tylko, gdy pushowane konto ma mniej punktów niz nasze.
II Wyjatki - ataki z podporzadkowanymi flotami sa dozwolone, gdy atakowany nie ma jeszcze ksiezyca i suma znajdujacych sie na orbicie surowców nie przekracza tej, która daje 20% szanse na powstanie ksiezyca. Wtedy jest to dozwolone kilkakrotnie.
Jezeli macie mniej punktów niz ten, kto wam zestrzela flote, to nie bedzie problemu.
Jezeli macie wiecej punktów, to atakujaca flota moze byc tylko tak duza, ze jej zniszczenie da maksymalnie 20% szanse na powstanie ksiezyca. To obowiazuje tylko, gdy niszczycie obce floty. Jezeli wasza wlasna jest zlomowana, to atakujacy moze przyleciec czym chce.
Porównanie cen ksiezycy:
ponizsza lista pokazuje ile statków jest potrzebnych na uzyskanie 20% szansy i jakiej ilosci metalu to odpowiada. Najczestsze sa ataki lekkimi mysliwcami i transporterami: Transportery maja niewielka sile razenia i w zwiazku z tym nie sa duzym zagrozeniem dla planety, ale lekkie mysliwce sa, dzieki temu, ze skladaja sie z duzych ilosci metalu i nie zawieraja deuteru.
Wazne: "Wysoka" cena ksiezycy jest zamierzona, poniewaz maja byc, obok gwiazd smierci, najwazniejszymi i najpotezniejszymi elementami gry.
Koszty:
1667 Lekki myśliwiec: 5,001 k me. 1,667 k kr.
112 Okret wojenny: 4,480 k me. 2,240 k kr.
667 Ciężki myśliwiec: 4,002 k me. 2,668 k kr.
247 Krążownik: 4,940 k me. 1,729 k. kr. 0,494 k de.
1667 Mały transporter: 3,334 k me. 3,334 k kr.
556 Duży transporter: 3,336 k me. 3,336 k kr.
417 Recykler: 4,170 k me. 2,502 k kr. 0,834 k de.
89 Bombowiec: 4,450 k me. 2,225 k kr. 1,335 k de.
61 Niszczyciel: 3,660 k me. 3,050 k kr. 0,915 k de.
6667 Sonda szpiegowska: 6,667 k kr.
1 Gwiazda śmierci: 5,000 4,000 1,000 <-27%
223 Statek kolonizacyjny: 2,230 k me. 4,460 k kr. 2,230 k de.
3334 Satelita słoneczna: 6,668 k kr. 1,667 k de.
Koszty metalu (liczone według starego przelicznika handlowego, czyli kryształ x2, a deuter x3):
1.667 Lekkie mysliwce: 8.335 k Metalu
112 Okręty Wojenne: 8.960 k Metalu
667 Ciezkie mysliwce: 9.338 k Metalu
247 Krazowniki: 9.386 k Metalu
1.667 Male transportery: 10.002 k Metalu
556 Duze transportery: 10.008 k Metalu
417 Recyklery: 10.842 k Metalu
89 Bombowce: 11.570 k Metalu
61 Niszczyciele: 11.590 k Metalu
6.667 Sondy szpiegowskie: 13.334 k Metalu
1 Gwiazda smierci (wlasciwie 0,741): 15.000 k Metalu
223 Statki kolonizacyjne: 15.610 k Metalu
3.334 Satelity sloneczne: 16.670 k Metalu
Statystyka zdobycia ksiezyca:
Prawdopodobienstwo jest oddzielnym dzialem matematyki, który rzadzi sie wlasnymi prawami. Wiara w to, ze 5 prób po 20% gwarantuje nam ksiezyc, jest pomylka; gdyby tak bylo, to 6 - krotne rzucenie kostki daloby wszystkie 6 liczb, które sie na niej znajduja, a ze tak nie jest to wiedza wszyscy. Prawa prawdopodobienstwa maja poza tym tylko zastosowanie dla duzych zbiorowosci; dla pojedynczego gracza sa one wiec tylko wskazówka. Jest mozliwe, ze ktos zaraz przy pierwszej próbie z 1% otrzyma ksiezyc, a ktos inny po x próbach z 20% jeszcze go nie bedzie mial. Wazne: powstanie ksiezyca nie jest gwarantowane! Jezeli nalezycie do tych pechowców, którzy po 10 próbie nadal go nie maja, to nie pomoga wam zadne skargi i propozycje zmian. Ryzyko zawsze bedzie czescia gry, w koncu to ono sprawia, ze jest interesujaca! Ponizsza lista pokazuje jak prawdopodobienstwo uzyskania ksiezyca (i jego cena) rosnie wraz z iloscia prób.
20,00%: 1 próba; koszty: 8,3 mln metalu
36,00%: 2 próby; koszty:: 16,7 mln metalu
48,80%: 3 próby; koszty: 25,0 mln metalu
59,04%: 4 próby; koszty: 33,3 mln metalu
67,23%: 5 prób; koszty: 41,7 mln metalu
73,79%: 6 prób; koszty: 50,0 mln metalu
79,03%: 7 prób; koszty: 58,3 mln metalu
83,22%: 8 prób; koszty: 66,7 mln metalu
86,58%: 9 prób; koszty: 75,0 mln metalu
89,26%: 10 prób; koszty: 83,4 mln metalu
...
96,48%: 15 prób; koszty: 125,0 mln metalu
98,85%: 20 prób; koszty: 166,7 mln metalu
99,62%: 25 prób; koszty: 208,4 mln metalu
99,88%: 30 prób; koszty: 250,1 mln metalu
99,99%: 40 prób; koszty: 333,4 mln metalu |
|